تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/11/05 - 13:08
کد خبر: 155685

نامه ای برای تو7/ گفتگوی «خبرنامه دانشجویان ایران» با علی محمد مودب

با سرودن ترانه به زبان های خارجی می توان در رسانیدن این پیام تاثیر گذار بود/ وقتی مسئولین در خواب غفلت هستند جوانان باید یک موج مردمی و خود جوش راه بیندازند

با سرودن ترانه به زبان های خارجی  می توان در رسانیدن این پیام تاثیر گذار بود/ وقتی مسئولین در خواب غفلت هستند جوانان باید یک موج مردمی  و خود جوش راه بیندازند

متاسفانه ما نتوانسته ایم حرفمان را به جهانیان برسانیم و آثاری که داریم از مرزها فراتر نرفته است که این خود مهمترین دلیل این است که مردمان بسیاری از کشورها با دین اسلام آشنایی ندارند.کم کاری هنرمندان و نهادهای فرهنگی در ترجمه فرهنگی هنری پیامهای انقلاب یک درد است.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند روزی از انتشار پیام تاریخی مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می گذرد و در این مدت بسیاری از افراد و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با انتشار آن در صفحات اجتماعی و تحلیل و حاشیه نگاری بر آن کوشیده اند تا در رسانیدن این پیام مهم به دست مخاطبین اصلی اش سهیم باشند.

 علی محمد مودب  در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، از شاعران کشورمان با اشاره به اهمیت رساندن پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: جوانان و به خصوص اهالی شعر و ادب انقلاب اسلامی باید به صورت خودجوش در این موضوع وارد بشوند تا این پیام به صورت کامل و درست به دست مخاطبین اصلی اش برسد.

رئیس موسسه شهرستان ادب افزود: وقتی موسسات و دولتی نتوانستند در این زمینه کاری انجام دهند پس جوانان باید یک موج خودجوش و مردمی راه بیندازند تا پیام مهم و تاریخی مقام معظم رهبری به دست جوانان اروپا و آمریکای شمالی برسد.

وی با اشاره به راه های مختلفی که جوانان و بخصوص اهالی شعر و ادب انقلاب اسلامی می توانند برای رسانیدن این پیام انجام دهند، تصریح کرد: ما متون ادبی و اشعار و آثار زیادی در باره دین مبین اسلام، ادبیات انقلاب و امام خمینی و دیگر موضوعات داریم که یکی از راه ها ترجمه این آثار به زبان های مختلف است.

مودب افزود: افرادی که با زبان های خارجی آشنایی دارند می توانند نذر کنند و هرکدام چند اثر را ترجمه کنند تا در رسانیدن بهتر پیام انقلاب اسلامی موثر باشند.

وی گفت: استادان و دانشجویان خارجی و فعالان حوزه زبان های خارجی یکی از گروه هایی هستند که می توانند از طریق ترجمه آثاری که محتوایی نزدیک به این پیام دارند به زبان های مختلف به این حرکت کمک کنند.

این شاعر صاحب نام کشورمان همچنین گفت:  راه دیگری که وحود دارد موسیقی و دکلمه است که جوانها می توانند با تولید دکلمه و ترانه از آثار ادبی ای که ترجمه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند به زبان های مختلف به این موضوع کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما نتوانسته ایم حرفمان را به جهانیان برسانیم و آثاری که داریم از مرزها فراتر نرفته است که این خود مهمترین دلیل این است که مردمان بسیاری از کشورها با دین اسلام آشنایی ندارند.کم کاری هنرمندان و نهادهای فرهنگی در ترجمه فرهنگی هنری پیامهای انقلاب یک درد است.

مودب در پایان گفت: ما باید حرفمان را به گوش جهان برسانیم  و من جایی نوشته ام که مثل واقعه موسی و ساحران اگر حرفمان را درست طرح کنیم حتی می توانیم از هالیوود شهید بگیریم ولی خب شرطش این است که خودمان شاهد و شهید باشیم، متاسفانه برخی که وظیفه و امکانات دارند در خواب غفلت هستند و کاری انجام نمی دهند. جوانها می توانند در حد وسعشان در این ماجرا موثر باشند

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
وقوع زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۲.۹ ریشتر در شهرستان دماوند
کاریکاتور| سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد
رایگان شدن بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س)
مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش کشور با حضور رئیسی +عکس
المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
کاریکاتور| وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش
کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها و هدف قرار گرفت گنبدآهنین
فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
حادثه عجیب برای فرزند مربی استقلال
شهادت یک مامور پلیس در هرمزگان +عکس
انتقاد شدید اتحادیه اروپا از تهاجم اسرائیل به رفح
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top